Comentariul lunii
August 2008
OMS (Organizatia Mondiala a Sanatatii) a lansat de curand un semnal de alarma privind faptul ca populatia se orienteaza din ce in ce mai mult spre consumul de suplimente de minerale si vitamine, “uitand” sursa naturala a acestora: legumele si fructele.
Chiar daca un supliment de vitamine si minerale te poate ajuta la un moment dat, pe termen lung, acestea nu pot suplini sursele naturale. Acest lucru se intampla pentru ca in sursele naturale, vitaminele si mineralele se gasesc in anumite proportii bine definite si sunt insotite de o multime de fitonutrienti care contribuie la absorbtia corespunzatoare a acestora in organismul uman si la exercitarea efectului lor benefic. In cazul in care aceste vitamine si minerale sunt separate de mediul lor natural, sunt “rafinate”, acestea isi pierd aproape total eficienta, datorita faptului ca nu sunt insotite de acele substante sau de alte vitamine si minerale esentiale pentru functionarea lor. Cercetarile stiintifice au identificat multe combinatii de acest fel, grupand cate 2, 3, 4 vitamine si minerale, iar studiile continua....
Asa ca, in loc in sa incarcam organismul cu niste substante rafinate sau chimice (unele vitamine si minerale sunt sintetizate din alte substante chimice si nu au legatura cu sursa lor naturala), pe care corpul nostru le trateaza ca pe niste substante straine iar ficatul este suprasolicitat cu detoxifierea, mai bine sa apelam la sursele originale. Beneficiul consta atat in faptul ca putem sa ne bucuram de efectul maxim al acestor vitamine si minerale, iar organismul le poate folosi integral, fara efort.
OMS a recomandat sa se introducat in hrana copiilor legumele si fructele proaspete, inlocuind “cornul si laptele”, acea decizie dezastroasa pentru sanatatea copiilor.
Chiar daca decizia a avut in spate o intentie nobila, aceea de a hrani copiii care poate nu aveau ce manca acasa, alimentele alese si modul in care se realizau aceste contracte nu faceau decat sa inrautateasca starea de sanatate si de spirit a copiilor : produsele de panificatie livrate aveau destul zahar si faina alba, rafinata, iar laptele, se stie, e un creator de mucus si de stare de moleseala.
Macar acum, copii vor primi o gustare energizanta, nu una care sa-i turteasca si sa-i moleseasca. In plus, nu mai pot fi imbolnaviti cu produse lactate alterate.
Toata aceasta industrie de suplimente de vitamine si minerale a luat avant dupa 1982, cand Raportul Academiei Nationale de Stiinte din America, legat de alimentatie, nutritie si cancer, a recomandat cresterea consumului de legume si fructe proaspete, datorita faptului ca acestea, prin continutul lor de anumite vitamine si minerale, pot proteja organismul de anumite forme de cancer. Chiar daca in raport s-a facut recomandarea explicita ca acesti nutrienti sa fie luati din alilmente, nu din pilule sau suplimente, industria a ignorat aceasta precizare si s-a folosit de prima recomandare pentru a dezvolta piata de suplimente de vitamine si minerale.
Nu va lasati pacaliti de aceasta industrie!
Aceste suplimente nutritive au eficienta foarte scazuta pe termen lung si au o multime de efecte secundare, ca orice alt medicament. Nu sunt decat niste substante chimice, straine pentru corpul nostru, si organismul le trateaza ca atare.
Consumati legume si fructe proaspete !
Din fericire, traim intr-o tara binecuvantata de Dumnezeu cu o multime de fructe si legume, disponibile tot anul, asa ca bucurati-va de comoara pe care am primit-o si nu mai incercati sa corectati ceva perfect, facut de Dumnezeu, cu ceva imperfect si incomplet, facut de mana omului.